Στέλιου Κυθρεώτη
Nα γιατί δεν είμαστε στο πλευρό σας, φίλοι εκπαιδευτικοί...

 

Παιδεία: Nα γιατί δεν είμαστε στο πλευρό σας, φίλοι εκπαιδευτικοί, για την ακρίβεια, μας ενοχλεί που δεν κατανοείτε το γιατί...
Του Στέλιου Κυθρεώτη

Μεγάλος σάλος γίνεται τις τελευταίες μέρες με την Παιδεία και τον «εξορθολογισμό» που εισηγείται η κυβέρνηση. Στα χαρακώματα οι εκπαιδευτικοί γιατί «χάνουν τα κεκτημένα τους»… Και οι πολίτες γι’ ακόμη μια φορά θεατές σε ένα παράλογο μοναδικά κυπριακό κόσμο…

Για να μην θιγούν οι φίλοι εκπαιδευτικοί οι οποίοι θα διαβάσουν αυτές τις σκέψεις, θέλω να τονίσω ότι εδώ δεν εξετάζουμε όλους τους εκπαιδευτικούς και έναν προς ένα ξεχωριστά, αλλά το σύστημα που χωλαίνει όπως και σε άλλους χώρους του Δημοσίου άλλωστε.

Το αν είναι δίκαια τα αιτήματα των εκπαιδευτικών ή όχι ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ. Το αν η κυβέρνηση το παρακάνει ή έχει ετσιθελική συμπεριφορά ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΟΥΣΙΑ. Το θέμα μας είναι πως για ακόμη μια φορά αφήνουμε το δάσος και ασχολούμαστε με το δέντρο. Και πως οι εκπαιδευτικοί, υπό την στήριξη των συντεχνιακών, έχουν υπερβεί τα όρια της υπομονής του μέσου εργαζόμενου κύπριου πολίτη. Μπορεί κάποιοι να σας χαϊδεύουν τ’ αυτιά, αλλά η αλήθεια κάποιες φορές είναι πικρή. Και είναι η ακόλουθη:

Ξέρετε φίλοι εκπαιδευτικοί γιατί για ΕΜΑΣ, γονείς και πολίτες, υπάρχει πρόβλημα με τον «αγώνα» που διεξάγετε και δεν έχει σημασία αν έχετε δίκαιο ή άδικο σε αυτή τη φάση;

Για τους πιο κάτω 7 λόγους:

Γιατί όλοι εμείς του ιδιωτικού τομέα που έχουμε χάσει πρόσφατα μετά το 2013 μέχρι και το 80% των εσόδων μας ή τις δουλειές μας ή της περιουσίας μας έχουμε ξεσκιστεί να βρούμε άκρη για το πώς θα επιβιώσουμε πέφτοντας με τα μούτρα στη δουλειά. Άλλοι το καταφέραμε, άλλοι όχι. Καμία συντεχνία δεν μας έσωσε και ούτε θα μας σώσει. Καμία τράπεζα δεν μας χαρίστηκε. Και ούτε έχουμε απαλλαγή στο 15ο έτος μιας ώρας εργασίας και στο 21ο δεύτερης – ούτε μας απασχολεί η ώρα. Δυστυχώς, δουλεύουμε όσο αντέχουμε γιατί… δεν έχουμε επιλογή. Και ναι, κάποιοι από εμάς έπρεπε να μείνουμε στον ιδιωτικό τομέα γιατί δεν θα μπορούσαμε να ήμασταν όλοι δημόσιοι υπάλληλοι.

Γιατί κι εμείς, κάποιοι σπουδάσαμε, άλλοι πετύχαμε στις δουλειές μας και άλλοι είμαστε μέτριοι. Αν είμαστε πετυχημένοι, προχωράμε. Αν είμαστε μέτριοι, ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΤΟ ΑΝΤΙΤΙΜΟ, μας απολύουν, πάμε σπίτια μας και ψάχνουμε για δουλειά στα 30, στα 40, στα 50. Κάποιοι «επιτελούμε» σημαντικό έργο σαν γονείς, σαν εργοδότες, σαν υπάλληλοι. Όπως και κάποιοι από εσάς δηλαδή, σαν εκπαιδευτικοί. Δεν είμαστε όλοι διευθυντές, πλούσιοι και καλοτυχισμένοι. Δουλεύουμε ασταμάτητα για να φέρνουμε σπίτι ψωμί στην οικογένεια, για να πληρώνουμε τις δόσεις μας. Με την αβεβαιότητα της απόλυσης να επικρεμμάται συνεχώς από πάνω μας...

Γιατί η σύνταξη που θα πάρουμε έστω κι αν ξεσκιστήκαμε στη δουλειά, έστω κι αν είμαστε φωστήρες, ή μέτριοι, δεν θα ξεπερνά με σημερινά δεδομένα τα 500 – 700 ευρώ το μήνα. Συνήθως χωρίς εφάπαξ δεκάδων ή εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ (κεκτημένων) και συνήθως σε ηλικία κοντά στα 70 χρόνια, αφού δεν έχουμε την πολυτέλεια να «συνταξιοδοτηθούμε» στα 63 μας. Γέροι και κουρασμένοι, δηλαδή, αλλά ήρωες, όπως τους γονείς αρκετών από εσάς που ίσως ακόμα εργάζονται και μετά τα 63 τους, αλλά σας έστειλαν να γίνετε εκπαιδευτικοί για να μην έχετε την τύχη τους και τη χαμηλή τους σύνταξη…

Γιατί τα κεκτημένα σε μια κοινωνία όπως την κυπριακή με τόσα σκάνδαλα, τόσες αγκυλώσεις και με την απαράδεκτη προστασία της μονιμότητας, είναι πλέον προκλητικά. Γιατί ο ρόλος των συντεχνιών για μας τους πολίτες είναι απαράδεκτος, μιας και καταρχήν προέρχονται ή/και ελέγχονται από τα κόμματα που μας οδήγησαν σε αυτή την κατάντια σαν Πολιτεία, και έχουν τεράστια ευθύνη. Γιατί εκείνο που θα έπρεπε να γίνει μετά το 2013 και τα σκάνδαλα που βγήκαν και βγαίνουν την επιφάνεια είναι να μπουν πλαφόν στις συντάξεις, πλαφόν στις αυξήσεις και στις προαγωγές στο Δημόσιο και πολλά άλλα. Αντί αυτού, οι συντεχνίες μιλάνε για κεκτημένα των δημοσίων υπαλλήλων που αν τα βάλεις σε ποσοστιαία βάση απώλειας δεν υπερβαίνουν το 15% όταν η χώρα μας έφτασε στη χρεωκοπία και ακόμη αναρρώνει και οι απώλειες για τους υπαλλήλους και εργοδότες στον ιδιωτικό τομέα ήταν βιβλικές. Προβλήματα υπάρχουν και στο Δημόσιο, ναι. Αλλά τα κεκτημένα, ήταν υπέρ – κεκτημένα, διαχρονικά. Πρέπει να το καταλάβουμε. Να το καταλάβετε εννοώ.

Γιατί κανένας από εσάς δεν μίλησε ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ για ένα σύστημα αξιολόγησης τόσο για να προσλαμβάνεσαι σαν καλός, για τα παιδιά μας, εκπαιδευτικός όσο και για να συνεχίσεις να έχεις τη δουλειά σου. Σε αυτό είμαι κάθετος. Έχουν περάσει δάσκαλοι και καθηγητές στα παιδιά μου που ήταν από άριστοι (με τους οποίους έχουμε ακόμη επαφή) μέχρι και απαράδεκτοι. Αυτοί οι τελευταίοι, οι απαράδεκτοι, αν υπήρχε σωστό σύστημα αξιολόγησης, είμαι βέβαιος ότι τώρα θα έψαχναν δουλειά. Στον ιδιωτικό τομέα, όταν δεν κάνεις τη δουλειά σου σωστά, ΦΕΥΓΕΙΣ. Με ποιο δικαίωμα ένας μέτριος ή απαράδεκτος εκπαιδευτικός συνεχίζει να διδάσκει επειδή «δεν μπορεί κανείς να τον κουνήσει» λόγω της μονιμότητας; Που ξανακούστηκε να πιάνεις δουλειά «με τη λίστα»; Φανταστήκατε να έπαιρναν δουλειά με τη σειρά αποφοίτησης οι δικηγόροι, οι οικονομολόγοι, οι μηχανολόγοι κλπ; Γιατί δεν πολεμάνε αυτοί των συντεχνιών και εσείς μαζί για ένα ΑΔΙΑΒΛΗΤΟ σύστημα αξιολόγησης που δεν θα λαμβάνουν ΟΛΟΙ 90/100 και πάνω (!!), είτε είναι άριστοι, είτε είναι απαράδεκτοι; Όταν το παιδί σου, σου λέει ότι «η δασκάλα μας σήμερα μας είπε ότι θα έρθει ο επιθεωρητής και να είμαστε καθαροί, φρόνιμοι και θα μας ρωτήσει το τάδε», πως πρέπει να νιώθουμε για τον αγώνα σας; Εσείς πώς νιώθετε που σας εξευτελίζει ένα παιδί του Δημοτικού που αντιλαμβάνεται από τα 10 του χρόνια το φιάσκο της σημαντικότητας του επιθεωρητή στην τάχα αξιολόγηση σας;

Γιατί πρέπει να υπάρχει μονιμότητα στην εργασία σας (και των υπολοίπων Δημοσίων Υπαλλήλων); Γιατί δεν πρέπει να υπάρχουν αυστηρές και δύσκολες εξετάσεις κάθε 5 -7 χρόνια τις οποίες θα πρέπει να περάσετε μαζί με νέους εκπαιδευτικούς που μπαίνουν στο χώρο και αν τα καταφέρετε θα παραμείνετε, αλλιώς να αλλάξετε επάγγελμα; Εσείς αγαπητοί εκπαιδευτικοί, αν πηγαίνετε σε ένα μέτριο κουρέα, σε μια μέτρια φρουταρία, εξυπηρετείστε από ένα ανεπαρκή ηλεκτρολόγο, έχετε ένα δύστροπο μηχανικό, δεν τους αλλάζετε; Τα παιδιά μας, οι συνάδελφοι σας – ικανοί ή/και άριστοι – εκπαιδευτικοί, τα σχολεία και όλο το σύστημα, γιατί είναι υποχρεωμένα, είτε είναι άριστος ο εκπαιδευτικός είτε μέτριος, να τον φάνε στη μάπα μέχρι να πάρει σύνταξη (και μάλιστα καλή σύνταξη); Σε ποια άλλη χώρα νομίζετε ότι οι διορισμοί γίνονται βάσει «επετηρίδας» (λίστας); ΜΟΝΟ στην Κύπρο και στην Ελλάδα. Και για να μην νομίζετε ότι δεν ευσταθεί αυτό, έψαξα μερικές χώρες και δείτε τί ισχύει εκεί: Στη Γαλλία: Η πρόσληψη εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθµια και δευτεροβάθµια εκπαίδευση γίνεται βάσει διαγωνισµού. Στη Γερμανία: λαμβάνουν µέρος σε µια πρώτη κρατική εξέταση (Staatspruefung), που περιλαµβάνει συγγραφή εργασίας, γραπτές και προφορικές εξετάσεις στο ειδικό επιστηµονικό αντικείµενο διδασκαλίας καθώς και εξέταση στις παιδαγωγικές επιστήµες. ΑΝ και ΕΦΟΣΟΝ πετύχουν σε αυτή την εξέταση τότε τους επιτρέπεται να συµµετάσχουν σε προπαρασκευαστικό τµήµα διάρκειας 18 έως 24 µηνών, με διδασκαλία και πρακτική εξάσκηση. Με το πέρας της προπαρασκευής οι υποψήφιοι λαµβάνουν µέρος σε δεύτερη κρατική εξέταση, που περιλαµβάνει συγγραφή εργασίας σε σχέση µε παιδαγωγικά θέµατα, εξέταση σε παιδαγωγικά και διδακτικά θέµατα, στη νοµολογία και σε θέµατα σχολικής διοίκησης καθώς και υποδειγµατικές διδασκαλίες. Η επιτυχία στη δεύτερη αυτή εξέταση δίνει δικαίωµα εργασίας στα δηµόσια σχολεία αλλά δεν εξασφαλίζει θέση εργασίας. Οι προσλήψεις γίνονται µε βάση τις υπάρχουσες κενές θέσεις ανά οµοσπονδιακό κρατίδιο και επίσης βάσει προσόντων και 39 ανεξάρτητων εκθέσεων επίδοσης. Και τέλος, για να βεβαιωθούν ότι οι εκπαιδευτικοί τηρούν ένα επίπεδο και μετά την πρόσληψη τους και δεν «καθίσκουν το μύλο», όσοι προσληφθούν τελούν υπό δοκιµασία για διάστηµα έως πέντε ετών ανάλογα µε τα ισχύοντα σε κάθε οµόσπονδο κρατίδιο και στη συνέχεια µονιµοποιούνται. Στη Γερμανία δηλαδή, μετά από μια διαδικασία μεγάλη διασφαλίζεται ένα ψηλό επίπεδο εκπαιδευτικών. Όχι ήρθε η σειρά μου – διορίζομαι, στις αξιολογήσεις θα παίρνω 90+%, και παράπτωμα να κάνω, το πολύ να με αλλάξουν σχολείο. ΔΕΝ θα με απολύσουν.

Και ένα ακόμη θέμα για το οποίο δεν ακούσαμε ΠΟΤΕ ΚΑΝΕΝΑ συντεχνιακό να μας πει κάτι: Πόσοι από εσάς κάνετε ιδιαίτερα μαθήματα, μετά το σχολείο; Πόσα λεφτά εισπράττετε; Πόσο περισσότερα από τον μισθό σας είναι τα εισοδήματα αυτά για πολλούς από εσάς; Πόσοι από εσάς τα δηλώνετε στο Φόρο; Επιτρέπεται να το πράττετε; ΟΧΙ. Το πράττετε αρκετοί από εσάς; ΝΑΙ. Ε λοιπόν, μέχρι να βρείτε ένα σύστημα που είτε θα απαγορευτεί, είτε θα ελέγχεται 100% - και υπάρχει τρόπος – τότε με ποιο δικαίωμα εσείς οι ίδιοι έχετε ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ απαιτήσεις, έστω κι αν ελάχιστοι από εσάς δεν παρανομείτε;
Θα τονίσω για ακόμη μια φορά ότι υπάρχουν και εκπαιδευτικοί που είναι άριστοι, αξιαγάπητοι, ψηλού επιπέδου, χωρίς να κάνουν παράνομα φροντιστήρια. Δεν μιλάμε γι’ αυτούς αλλά για τους άλλους, που δυστυχώς είναι περισσότεροι. Να πω επίσης ότι δεν φταίτε εσείς για τα «κεκτημένα» αλλά η ψηφοθηρία των κομμάτων που ελέγχουν το σύστημα και τις συντεχνίες.

Για τους πιο πάνω λόγους λοιπόν αγαπητοί εκπαιδευτικοί ΔΕΝ είμαστε στο πλευρό σας. Όπως ΔΕΝ είμαστε στο πλευρό της ΠΑΣΥΔΥ, του κομματικού Κυρίτση και όλων των άλλων των συντεχνιών. Τα «κεκτημένα» ανήκουν σε άλλες εποχές. Όταν τρώγανε με χρυσά κουτάλια. Όλα όμως έχουν μια αρχή κι ένα τέλος.

Σε όλες τις ανεπτυγμένες χώρες, οι δημόσιοι υπάλληλοι αμοίβονται σαν μέσο όρο πιο κάτω από τον ιδιωτικό τομέα. Στην Κύπρο, με πρώτο και καλύτερο το πλεονέκτημα της μονιμότητας, αλλά και της ψηλής σύνταξης, το να είσαι Δημόσιος Υπάλληλος είναι πλεονέκτημα. Και βολεύαμε και κόσμο, από τα κόμματα. Σε τράπεζες και στο Δημόσιο. Άριστους, καλούς, μέτριους ή αχάπαρους.

Και το κράτος, αντί να ασχοληθεί με το σύστημα αξιολόγησης, με τους επιθεωρητές και την αστειότητα της εποπτείας, το σύστημα μάθησης, τα παράνομα φροντιστήρια, βρήκε τώρα την μια ώρα στα 15 χρόνια και την άλλη στα 21 να την κόψει και να συζητάμε για ΤΟ θέμα. Αν είναι δυνατόν! Και πρότεινε και στους συντεχνιακούς να επιστρέψουν πίσω στα θρανία, δίνοντας...χορηγία στις συντεχνίες, μέχρι και 175,000€ στην κάθε μία! Ωραία λύση...

Η πορεία διαμαρτυρίας εσάς των εκπαιδευτικών (δημοσίων υπαλλήλων) σε συνδυασμό με την λανθασμένη προσέγγιση του Κράτους και του Υπουργείου που δεν πιάνει τα θέματα απο΄τη ρίζα τους, είναι για εμάς τους πολίτες η απόδειξη πως σε αυτό τον τόπο, δεν έχουμε αίσθηση της πραγματικότητας και πως τελικά «ο γιαλός είναι στραβός».

Send to Facebook

Δρα Αντώνη Στ. Στυλιανού

Η υποβολή της έκθεσης του Γενικού Γραμματέα του ΟΗΕ για την Κύπρο στα πλαίσια των καλών του υπηρεσιών αποτελεί ένα σημαντικό γεγονός που καταδεικνύει την κατάσταση του Κυπριακού την περίοδο 21 Μαϊου 2018 έως 5 Οκτωβρίου 2018. Η έκθεση είναι σημαντική γιατί σε αυτήν περιλαμβάνονται τα αποτελέσματα των συναντήσεων που είχε η ειδική...

17/10/2018 12:43

Δρα Αντώνη Στ. Στυλιανού

Η δραστηριοποίηση του πλοίου - γεωτρύπανου στην νοτιοανατολική Μεσόγειο βρίσκεται προ των πυλών και η διαδικασία για την πρώτη του γεώτρηση, εν μέσω πολλών αναβολών λόγω κυρίως έλλειψης τεχνογνωσίας από το τοπικό προσωπικό. Οι προθέσεις της Τουρκίας καθίστανται πλέον προφανείς, ειδικά αν αναλογιστούμε την ανακοίνωση αγοράς...

07/11/2018 11:48

Θεόδωρου Μάντη

Αντιλαμβανόμενες τον έντονο ανταγωνισμό που επικρατεί σήμερα στον επιχειρηματικό κόσμο, πληθώρα εταιρειών έχει προχωρήσει στην προσφορά ενός ευρέως φάσματος Παροχών σε Είδος (χρήση εταιρικών και ιδιωτικών αυτοκινήτων, σχέδια αγοράς μετοχών, χρήση περιουσιακών στοιχείων, γεύματα, δώρα, έξοδα μετεγκατάστασης, ταξίδια, κ.α), αποσκοπώντας...

12/10/2018 07:46

Λάμπρος Λάμπρου

Για να χρησιμοποιήσουμε μια πολύ γνωστή ρήση των στελεχών του ΔΗΣΥ και της κυβέρνησης, ο καθένας πρέπει να κρίνεται από το αποτέλεσμα της πολιτικής του.  Ποιο είναι το αποτέλεσμα των πολιτικών της κυβέρνησης όσον αφορά το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας; Το κόστος ανεβαίνει συνεχώς, δεν υπάρχει στον ορίζοντα καμία προοπτική...

09/10/2018 12:34

Σάβια Ορφανίδου

Ανήκω στη γενιά των Κυπρίων που δεν έχουν χαρεί μια ελεύθερη πατρίδα. Στον πολιτικό χώρο του Δημοκρατικού Συναγερμού, έχουμε μεγαλώσει με πρώτη και ασυμβίβαστη αρχή μας, τον τερματισμό της τουρκικής κατοχής και διαίρεσης της πατρίδας μας, στο πλαίσιο μιας λογικής και βιώσιμης λύσης. Όλα αυτά τα χρόνια έκανα συνειδητή μου...

08/10/2018 13:41

Δρα Αντώνη Στ. Στυλιανού

Ελάχιστα μόνο εικοσιτετράωρα πριν από το δημοψήφισμα στα Σκόπια για την αποδοχή της Συμφωνίας των Πρεσπών, εντείνεται η εκστρατεία του στρατοπέδου του Πρωθυπουργού της χώρας Ζόραν Ζάεφ για την υπερψήφιση της Συμφωνίας, η οποία έχει διχάσει τόσο τα Σκόπια όσο και την Ελλάδα. Οι τάσεις και εκφάνσεις αλυτρωτισμού συνεχίζονται...

28/09/2018 06:33

Δρ Αντώνη Στ. Στυλιανού

Η αναφορά της Γενικής Συνέλευσης του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών που ζητήθηκε από την Δημοκρατία του Μαυρικίου εναντίον του Ηνωμένου Βασιλείου για το ζήτημα που αφορά το αρχιπέλαγος Τσάγκος στον Ινδικό Ωκεανό εξετάστηκε πρόσφατα από το Διεθνές Δικαστήριο με έδρα την Χάγη. Κατά την διάρκεια των προφορικών παραστάσεων ενώπιον...

11/09/2018 10:53

Κώστας Μαυρίδης

Πριν μήνες, αναλύαμε την πρωτόγνωρη απόφαση της Τουρκίας να αποσύρει τον χρυσό (29 τόνους) που διατηρούσε στις ΗΠΑ ως αποθεματικά. Περιγράψαμε την κίνηση ως προληπτική ενόψει στοιχείων των ΗΠΑ που ενοχοποιούν τον Ερντογανικό περίγυρο. Οι πρόσφατες κυρώσεις των ΗΠΑ σε δύο Υπουργούς του Ερντογάν με κατάσχεση των περιουσιακών...

14/08/2018 07:06

Ανδρέα Δημητριάδη

Οι ενδείξεις γύρω από την φετινή τουριστική κίνηση πιστοποιούν ότι η δουλειά και οι ενέργειες προηγούμενων χρόνων έχουν αρχίσει σταδιακά να αποδίδουν καρπούς. Αδιαμφισβήτητα, οι επενδύσεις τόσο στην ξενοδοχειακή βιομηχανία όσο και άλλα μεγάλα αναπτυξιακά έργα έπαιξαν καθοριστικό ρόλο ώστε η Κύπρος όχι απλώς να αντέχει...

26/07/2018 10:25

Λευτέρης Χριστοφόρου

Πιστεύω ακράδαντα ότι η ψυχή κάθε χώρας και οι ρίζες της βρίσκονται στην Ύπαιθρο, βρίσκονται στην Περιφέρεια, βρίσκονται εκεί όπου συνεχίζουν να δραστηριοποιούνται οι Αγρότες μας. Όση βιομηχανία, όση ανάπτυξη και να έχει κάποια χώρα εάν δεν έχει τον ζωτικό Αγροτικό Τομέα, είναι καταδικασμένη σε αργό θάνατο, είναι ελλειμματική...

22/06/2018 12:04

Αλέξανδρος Ελευθερίου

Με αφορμή τη σύλληψη των 2 κυβερνητικών ιατρών, φάνηκε στο προσκήνιο το ζήτημα αποποινικοποίησης της ιατρικής πράξης. Υπάρχει σχετική σύγχυση στον τρόπο προώθησης του αιτήματος των ιατρών. Αφενός, διευκρινίζουν στις δηλώσεις τους ότι δεν ζητούν ιατρική ασυλία. Αφετέρου, από τη γραπτή λίστα των 13 αιτημάτων που προωθήθηκε στα...

22/05/2018 07:47

Δρ. Κωνσταντίνος Α. Ιακώβου

Η κάθε τροφή έχει τη δική της ξεχωριστή λειτουργία στον οργανισμό μας. ΄Ολοι πρέπει να γνωρίζουμε τις επιδράσεις που θα έχουν στον οργανισμό μας ακόμα και οι καλύτερες τροφές και αυτό επειδή ακόμα και αυτές μπορεί να χρησιμοποιηθούν με λάθος τρόπο. Κάποιες δίνουν ενέργεια, άλλες δύναμη, κάποιες ακόμα θερμότητα, ενώ άλλες επιδιορθώνουν...

18/05/2018 06:36

Back to Top