Άθως Ελευθερίου
Η Κύπρος χρειάζεται φθηνές και αξιόπιστες Δημόσιες Επιβατικές Μεταφορές

Συμπληρώνονται περίπου επτά χρόνια από την έναρξη των εργασιών των έξη εταιρειών Λεωφορείων (πέντε επαρχιακές και μια για τις διαστικές) και δέκα χρόνια από την έναρξη των συζητήσεων για τη διαμόρφωση ενός νέου αξιόπιστου, φθηνού και σύγχρονου συστήματος για τις Οδικές Επιβατικές Μεταφορές.

Στόχος όπως δηλωνόταν από το Υπουργείο Μεταφορών ήταν ένα νέο σύγχρονο σύστημα δημόσιων συγκοινωνιών, προσιτό σε όλους τους πολίτες. Οι υποσχέσεις και διαβεβαιώσεις που δόθηκαν αναφέρονταν σε ενέργειες που θα οδηγούσαν σε σημαντική αύξηση των επιβατών και τον τερματισμό της ανάγκης για επιχορηγήσεις των εταιρειών με δημόσιο χρήμα μετά από μερικά χρόνια από τη λειτουργία του.

Ο προγραμματισμός αφορούσε στόλο καινούργιων λεωφορείων που θα λειτουργούσε μετά τα πρώτα δύο-τρία χρόνια, σύγχρονο σύστημα έκδοσης/ακύρωσης εισιτηρίων και σύγχρονο σύστημα διαχείρισης στόλου σε όλα τα οχήματα. Θα δημιουργούνταν λεωφολωρίδες για τη γρήγορη διακίνηση των λεωφορείων. Θα αυξάνονταν οι χώροι στάθμευσης για να παταχθεί και η παράνομη στάθμευση. Θα δημιουργούνταν σύγχρονοι κεντρικοί σταθμοί για την επιβίβαση/μετεπιβίβαση. Στέγαστρα στις στάσεις λεωφορείων.

Για τους εργαζόμενους διαβεβαίωναν πως θα εργάζονταν σε νέο περιβάλλον, σε συνθήκες ασφάλειας και υγείας και με μια παγκύπρια Συλλογική Σύμβαση που θα καθόριζε για όλους, ομοιόμορφους μισθούς, όρους εργασίας και ωφελήματα.

Από την έναρξη του νέου συστήματος και μέχρι σήμερα, ελάχιστα έγιναν. Οι συζητήσεις που γίνονται βασικά δεν εστιάζονται στην υλοποίηση, των πιο πάνω. Αντίθετα, επικεντρώνονται σε διαφορές που υπάρχουν μεταξύ των εταιρειών και του Υπουργείου Μεταφορών, των εταιρειών ή και του Υπουργείου και των εργαζόμενων.

Οι εργαζόμενοι που επέδειξαν μέχρι σήμερα απεριόριστη υπομονή, αντιμετωπίζουν αρκετά προβλήματα, όμως σεβόμενοι το επιβατικό κοινό δεν τα διεκδικούν δυναμικά. Παραμένουν σε διαπραγματεύσεις με τις εταιρείες μέχρι την εξεύρεση κοινά αποδεκτών λύσεων.

Εάν το Υπουργείο Μεταφορών και οι εταιρείες συμφωνήσουν τρόπους εφαρμογής των δεσμεύσεων που ανέλαβαν, τότε θα λυθούν και αρκετά ζητήματα που επηρεάζουν άμεσα και τους εργαζόμενους. Αντί όμως να προχωρούν σε αυτή τη βάση, διαπιστώνουμε πως η κάθε πλευρά προχωρεί με τους δικούς της σχεδιασμούς και αποτελέσματα δεν βλέπουμε.

Οι εταιρείες απαιτούν να υλοποιήσει το Υπουργείο τις δεσμεύσεις του και το Υπουργείο απαιτεί από τις εταιρείες να υλοποιήσουν τις συμβατικές τους υποχρεώσεις. Πίσω από τις τοποθετήσεις τους, κάποιος τρίτος αντιλαμβάνεται πως όχι μόνο η ελάχιστη συνεργασία δεν υπάρχει, αλλά πως περιμένει ο ένας τον άλλο στη γωνιά για να του επιβληθεί.

Οι εταιρείες να δηλώνουν πως θέλουν να αγοράσουν λεωφορεία και δεν τους επιτρέπει το Υπουργείο, πως τους οφείλουν χρήματα και δεν τους τα δίνουν, πως τους αρνούνται το εύλογο κέρδος και άλλα.

Το Υπουργείο Μεταφορών να δηλώνει πως δεν αρνούνται την αγορά λεωφορείων, πως όχι μόνο δεν χρωστούν χρήματα, αλλά έκαναν υπερπληρωμές και ζητούν πίσω χρήματα, πως σύντομα ξεκαθαρίζει το θέμα με το εύλογο κέρδος, αλλά ποτέ δεν ολοκληρώνεται. Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως από δηλώσεις του Υπουργού Μεταφορών φαίνεται πως προτεραιότητα του τώρα είναι η προετοιμασία για τις νέες προσφορές που προτίθεται να ζητήσει για αυτές τις υπηρεσίες.

Αυτό που φαίνεται να ξεχνούν και να αγνοούν είναι το επιβατικό κοινό που δεν έχει άλλο τρόπο μετακίνησης του από τα λεωφορεία και αναμένει καλύτερη εξυπηρέτηση, καθώς και αρκετούς άλλους συμπολίτες μας που σήμερα χρησιμοποιούν το ιδιωτικό αυτοκίνητο, όμως αν υπάρξει ικανοποιητική εξυπηρέτηση, είναι έτοιμοι να το αφήσουν και να χρησιμοποιήσουν το λεωφορείο.

Γι’αυτό αναμένεται, (εξάλλου είναι και υποχρέωση τους) από τους αρμόδιους να βρουν σύντομα λύσεις και να παρουσιάσουν ΦΘΗΝΕΣ (όχι όπως έγινε με την ιδιωτικοποίηση στο λιμάνι Λεμεσού) και ΑΞΙΟΠΙΣΤΕΣ επιλογές σε όλους τους ενδιαφερόμενους.

Άθως Ελευθερίου
Γενικός Γραμματέας
ΣΕΓΔΑΜΕΛΙΝ-ΠΕΟ

Send to Facebook

Δρα Αντώνη Στ. Στυλιανού

Ο πρώτος γύρος των γαλλικών προεδρικών εκλογών που διεξήχθη στις 23 Απριλίου 2017 σηματοδοτεί, ουσιαστικά, την απαρχή μιας νέας τάξης πραγμάτων στη Γαλλία. Το πλέον σημαντικό γεγονός είναι ότι για πρώτη φορά στη σύγχρονη πολιτική ιστορία της χώρας, κανένα από τα υφιστάμενα μεγάλα κόμματα που κυριαρχούσαν τις τελευταίες δεκαετίες...

24/04/2017 13:28

Δρα Αντώνη Στ. Στυλιανού

Το οριακό αποτέλεσμα του τουρκικού δημοψηφίσματος υπέρ του Ναι με ποσοστό 51,41% έναντι 48,59% του Όχι οριοθετεί τη νέα τάξη πραγμάτων που δημιουργείται στην Τουρκία. Ο Ερντογάν έχει επιτύχει μια πύρρειο νίκη, η οποία δημιουργεί πλέον μια αβέβαια κατάσταση, με την χώρα να βρίσκεται πλήρως διχασμένη και ιδιαίτερα πολωμένη. Η ανάγνωση...

19/04/2017 12:18

Καθηγητής Κωνσταντίνος Χριστοφίδης

Δευτέρα απόγευμα βρέθηκα στο Παρίσι για την 83η συνεδρία του Διοικητικού Συμβουλίου της «Παγκόσμιας Ένωσης Πανεπιστημίων» (ΙΑU). Είχα μερικές ελεύθερες ώρες και αποφάσισα να επισκεφτώ το Επιστημονικό Εργαστήριο του μουσείου του Λούβρου με το οποίο είχα συνεργαστεί στο πλαίσιο ευρωπαϊκών ερευνητικών προγραμμάτων στο παρελθόν.  Συνάντησα...

12/04/2017 12:34

Αγγελικής Λοΐζου

Η προμήθεια αποτελεί σημαντικό κομμάτι του προϋπολογισμού μιας εταιρείας ή ενός οργανισμού, επομένως δεν θα ήταν καλύτερα αν οι προμήθειες να γίνονταν στοχεύοντας στην αειφορία και στη βιωσιμότητα; Το νέο πρότυπο που εκπονείται στοχεύει να βοηθήσει τους οργανισμούς να πετύχουν την αυτή την αειφορία στην προμήθεια.  Οι αποφάσεις...

07/04/2017 09:23

Κωνσταντίνος Κωσταντή

Χωρίς αμφιβολία οι συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) αποτελούν καινοτόμες λύσεις χρηματοδότησης, εφόσον στηρίζονται σε δεσμεύσεις ενός ιδιωτικού φορέα να προσφέρει ένα έργο που μπορεί να συνδεθεί με τεχνικά, καθώς και περιβαλλοντικά και κοινωνικά κριτήρια, ενώ παράλληλα, δίνουν κεντρικό ρόλο στον ιδιωτικό τομέα...

05/04/2017 12:08

Δρα Αντώνη Στ. Στυλιανού

Η υπογραφή Κοινής Διακήρυξης στο Τελ Αβίβ στις 3 Μαρτίου 2017 από τους Υπουργούς Ενέργειας Κύπρου, Ελλάδας, Ισραήλ και Ιταλίας για τον αγωγό μεταφοράς φυσικού αερίου EastMed αποτελεί μια ιδιαίτερα σημαντική εξέλιξη στους ενεργειακούς σχεδιασμούς για την ευρύτερη περιοχή της νοτιονατολικής Μεσογείου. Το γεγονός μάλιστα ότι στην...

04/04/2017 13:28

Νίκος Α. Ρολάνδης

Στις 7 το πρωί της Τρίτης, 31ης Μαρτίου 1998, δηλαδή πριν 19 ακριβώς χρόνια, καθόμουν στο γραφείο του προέδρου Γλαύκου Κληρίδη. Είχα διορισθεί Υπουργός Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού ένα μήνα πριν. Το χαρτοφυλάκιο της Ενέργειας ανήκε στο Υπουργείο μου. Το θέμα της πιθανής ύπαρξης πετρελαίου και φυσικού αερίου στην Αποκλειστική...

31/03/2017 09:36

Λευτέρη Χριστοφόρου

Ο Πατριωτισμός στην Κύπρο είναι παρεξηγημένη έννοια. Δυστυχώς, από πολλούς πολλές φορές μετριέται ο Πατριωτισμός από τη πληθώρα των συνθημάτων, από το μέγεθος της Δημαγωγίας και του Λαϊκισμού και από τις σκιαμαχίες κάποιων στο εσωτερικό για εσωτερική κατανάλωση. Αυτός είναι ένας πεπλανημένος και εικονικός Πατριωτισμός άνευ...

28/03/2017 09:42

Δρα Αντώνη Στ. Στυλιανού

Το τελευταίο τρομοκρατικό κτύπημα στο Λονδίνο την 22α Μαρτίου 2017, ένα ακριβώς χρόνο μετά τα τρομοκρατικά κτυπήματα στις Βρυξέλλες, έφερε ξανά τον τρόμο και στην επιφάνεια το ζήτημα των ασύμμετρων απειλών που προέρχονται από τις νέες μορφές που λαμβάνει η σύγχρονη τρομοκρατία. Η ασύμμετρη δράση της τρομοκρατίας λαμβάνει σήμερα...

24/03/2017 13:13

Δρα Αντώνη Στ. Στυλιανού

Ενόψει της ιστορικής Συνόδου Κορυφής της Ρώμης που θα λάβει χώρα την 25η Μαρτίου 2017, εορτάζοντας την 60η επέτειο της Ευρώπης και λαμβάνοντας υπόψη τις εξελίξεις που αφορούν στο μέλλον της Ευρωπαϊκής Ένωσης μετά και την απόφαση του Ηνωμένου Βασιλείου για έξοδο από την Ένωση των 28, ο Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής...

08/03/2017 12:10

Γιάννος Μαυρόγιαννος

Σε οποιοδήποτε σύγχρονο και στοιχειωδώς ευνομούμενο κράτος, η γραπτή δήλωση και οι καταγγελίες του καταδικασθέντος Ρίκκου Ερωτοκρίτου αμέσως μετά την καταδίκη του σε φυλάκιση, θα προκαλούσαν το λιγότερο πολιτικό σεισμό και θα οδηγούσαν τον ίδιο σε διευκρινιστική κατάθεση για όσα ανέφερε. Μίλησε για παραθεσμικό κύκλωμα...

08/03/2017 07:11

Λευτέρης Χριστοφόρου

Στις διάφορες συζητήσεις που πραγματοποιούνται στο Ευρωκοινοβούλιο, σχετικά με την αναβάθμιση της Τελωνειακής Ένωσης Τουρκίας - Ε.Ε., από την αρχή θέσαμε σταθερά και ανυποχώρητα τη θέση ότι δεν νοείται αναβάθμιση της τελωνειακής ένωσης όσο η Τουρκία δεν εφαρμόζει την τελωνειακή ένωση ισότιμα σε όλες τις χώρες μέλη της Ε.Ε.. Επιπρόσθετα,...

07/03/2017 12:04

Back to Top