Άθως Ελευθερίου
Η Κύπρος χρειάζεται φθηνές και αξιόπιστες Δημόσιες Επιβατικές Μεταφορές

Συμπληρώνονται περίπου επτά χρόνια από την έναρξη των εργασιών των έξη εταιρειών Λεωφορείων (πέντε επαρχιακές και μια για τις διαστικές) και δέκα χρόνια από την έναρξη των συζητήσεων για τη διαμόρφωση ενός νέου αξιόπιστου, φθηνού και σύγχρονου συστήματος για τις Οδικές Επιβατικές Μεταφορές.

Στόχος όπως δηλωνόταν από το Υπουργείο Μεταφορών ήταν ένα νέο σύγχρονο σύστημα δημόσιων συγκοινωνιών, προσιτό σε όλους τους πολίτες. Οι υποσχέσεις και διαβεβαιώσεις που δόθηκαν αναφέρονταν σε ενέργειες που θα οδηγούσαν σε σημαντική αύξηση των επιβατών και τον τερματισμό της ανάγκης για επιχορηγήσεις των εταιρειών με δημόσιο χρήμα μετά από μερικά χρόνια από τη λειτουργία του.

Ο προγραμματισμός αφορούσε στόλο καινούργιων λεωφορείων που θα λειτουργούσε μετά τα πρώτα δύο-τρία χρόνια, σύγχρονο σύστημα έκδοσης/ακύρωσης εισιτηρίων και σύγχρονο σύστημα διαχείρισης στόλου σε όλα τα οχήματα. Θα δημιουργούνταν λεωφολωρίδες για τη γρήγορη διακίνηση των λεωφορείων. Θα αυξάνονταν οι χώροι στάθμευσης για να παταχθεί και η παράνομη στάθμευση. Θα δημιουργούνταν σύγχρονοι κεντρικοί σταθμοί για την επιβίβαση/μετεπιβίβαση. Στέγαστρα στις στάσεις λεωφορείων.

Για τους εργαζόμενους διαβεβαίωναν πως θα εργάζονταν σε νέο περιβάλλον, σε συνθήκες ασφάλειας και υγείας και με μια παγκύπρια Συλλογική Σύμβαση που θα καθόριζε για όλους, ομοιόμορφους μισθούς, όρους εργασίας και ωφελήματα.

Από την έναρξη του νέου συστήματος και μέχρι σήμερα, ελάχιστα έγιναν. Οι συζητήσεις που γίνονται βασικά δεν εστιάζονται στην υλοποίηση, των πιο πάνω. Αντίθετα, επικεντρώνονται σε διαφορές που υπάρχουν μεταξύ των εταιρειών και του Υπουργείου Μεταφορών, των εταιρειών ή και του Υπουργείου και των εργαζόμενων.

Οι εργαζόμενοι που επέδειξαν μέχρι σήμερα απεριόριστη υπομονή, αντιμετωπίζουν αρκετά προβλήματα, όμως σεβόμενοι το επιβατικό κοινό δεν τα διεκδικούν δυναμικά. Παραμένουν σε διαπραγματεύσεις με τις εταιρείες μέχρι την εξεύρεση κοινά αποδεκτών λύσεων.

Εάν το Υπουργείο Μεταφορών και οι εταιρείες συμφωνήσουν τρόπους εφαρμογής των δεσμεύσεων που ανέλαβαν, τότε θα λυθούν και αρκετά ζητήματα που επηρεάζουν άμεσα και τους εργαζόμενους. Αντί όμως να προχωρούν σε αυτή τη βάση, διαπιστώνουμε πως η κάθε πλευρά προχωρεί με τους δικούς της σχεδιασμούς και αποτελέσματα δεν βλέπουμε.

Οι εταιρείες απαιτούν να υλοποιήσει το Υπουργείο τις δεσμεύσεις του και το Υπουργείο απαιτεί από τις εταιρείες να υλοποιήσουν τις συμβατικές τους υποχρεώσεις. Πίσω από τις τοποθετήσεις τους, κάποιος τρίτος αντιλαμβάνεται πως όχι μόνο η ελάχιστη συνεργασία δεν υπάρχει, αλλά πως περιμένει ο ένας τον άλλο στη γωνιά για να του επιβληθεί.

Οι εταιρείες να δηλώνουν πως θέλουν να αγοράσουν λεωφορεία και δεν τους επιτρέπει το Υπουργείο, πως τους οφείλουν χρήματα και δεν τους τα δίνουν, πως τους αρνούνται το εύλογο κέρδος και άλλα.

Το Υπουργείο Μεταφορών να δηλώνει πως δεν αρνούνται την αγορά λεωφορείων, πως όχι μόνο δεν χρωστούν χρήματα, αλλά έκαναν υπερπληρωμές και ζητούν πίσω χρήματα, πως σύντομα ξεκαθαρίζει το θέμα με το εύλογο κέρδος, αλλά ποτέ δεν ολοκληρώνεται. Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως από δηλώσεις του Υπουργού Μεταφορών φαίνεται πως προτεραιότητα του τώρα είναι η προετοιμασία για τις νέες προσφορές που προτίθεται να ζητήσει για αυτές τις υπηρεσίες.

Αυτό που φαίνεται να ξεχνούν και να αγνοούν είναι το επιβατικό κοινό που δεν έχει άλλο τρόπο μετακίνησης του από τα λεωφορεία και αναμένει καλύτερη εξυπηρέτηση, καθώς και αρκετούς άλλους συμπολίτες μας που σήμερα χρησιμοποιούν το ιδιωτικό αυτοκίνητο, όμως αν υπάρξει ικανοποιητική εξυπηρέτηση, είναι έτοιμοι να το αφήσουν και να χρησιμοποιήσουν το λεωφορείο.

Γι’αυτό αναμένεται, (εξάλλου είναι και υποχρέωση τους) από τους αρμόδιους να βρουν σύντομα λύσεις και να παρουσιάσουν ΦΘΗΝΕΣ (όχι όπως έγινε με την ιδιωτικοποίηση στο λιμάνι Λεμεσού) και ΑΞΙΟΠΙΣΤΕΣ επιλογές σε όλους τους ενδιαφερόμενους.

Άθως Ελευθερίου
Γενικός Γραμματέας
ΣΕΓΔΑΜΕΛΙΝ-ΠΕΟ

Send to Facebook

Ελίζας Στασοπούλου

Το Χρηματιστήριο ξεκίνησε τη λειτουργία του στην Κύπρο από το 1996. Μέσα από την πάροδο των ετών, καταγράφηκαν πολλές εξελίξεις, θετικές και αρνητικές για τις επιχειρήσεις και την Κυπριακή Οικονομία καθώς και θεσμικές εξελίξεις στο χώρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που ταυτόχρονα έθεσαν τα θεμέλια για διαφοροποίηση Νόμων, Κανονισμών,...

15/12/2017 08:33

Νίκος Ιωάννου

Με μια εντυπωσιακή κίνηση το Κομμουνιστικό Κόμμα Κίνας (Κ.Κ.Κ) διοργάνωσε πρόσφατα τη μεγαλύτερη συγκέντρωση πολιτικών κόμματων που έγινε ποτέ, με την παρουσία σχεδόν 300 κομμάτων από 160 χώρες της υφηλίου. Η σύναξη πραγματοποιήθηκε λίγες μόνο μέρες μετά το 19ο Συνέδριο του Κ.Κ.Κ. δίνοντας έτσι μεγαλύτερη σημασία στο γεγονός. Είναι...

13/12/2017 13:02

Σοφοκλής Μούσουλος

Στις 1 Δεκεμβρίου 2017, πριν λίγες μέρες, η Κύπρος υπέγραψε συμφωνία με το Ηνωμένο Βασίλειο για την αγορά Κυπριακής γης (κοντά στο Ζύγι) που βρισκόταν στην κυριότητα του Ην. Βασιλείου έναντι του ποσού των € 8,6 εκ. Τη συμφωνία αυτή υπέγραψαν εκ μέρους των αγοραστών ο κ. Μάριος Δημητριάδης, Υπουργός Μεταφορών του κ. Αναστασιάδη και...

05/12/2017 09:27

Φάνη Φιλοθέου

«Μην απαξιώνετε την πολιτικήν διότι θα υποστείτε την μέγιστην τιμωρίαν να καταλήξετε να σας κυβερνούν κατώτεροι σας», Πλάτων. Κύπρος 2017! Τίποτα δεν είναι πιο κατατοπιστικό για να περιγράψει κανείς τη σημερινή κυπριακή πραγματικότητα. Τα σλόγκαν «όλοι είναι το ίδιο», «δεν ασχολούμαι με πολιτικά», «δεν με ενδιαφέρει, ας...

04/12/2017 13:10

Νάταλη Περικλέους και Άννα Δράκου

Το σκεπτικό πίσω από το Movember CyprusΗ εκστρατεία Movember Cyprus εγκαθιδρύθηκε στην Κύπρο το 2013, παρόλο που η ιδέα ξεκίνησε στην Αυστραλία το 2003 από μία παρέα νέων που ήθελαν να επαναφέρουν το παλιό στυλ των ανδρών με μουστάκι, μέχρι που αποφάσισαν να το κάνουν για καλό σκοπό. Η ιδέα στην Κύπρο είχε ξεκινήσει από την λέσχη...

28/11/2017 14:30

Δρα Αντώνη Στ. Στυλιανού

Οι πρόσφατες εξελίξεις σε σχέση με τα ενεργειακά ζητήματα της Κυπριακής Δημοκρατίας επιβεβαιώνουν την ορθή πολιτική που ακολουθεί η Κυβέρνηση όσον αφορά στην προώθηση και αναβάθμιση του γεωπολιτικού ρόλου της χώρας μας. Οι τριμερείς συνεργασίες που έχουν συναφθεί μεταξύ Κύπρου – Ελλάδας – Ισραήλ και Κύπρου – Ελλάδας –...

28/11/2017 13:06

Λευτέρης Χριστοφόρου

Πιστεύω, ότι στη πολιτική αλλά και σε κάθε έκφανση της ζωής, το αποτέλεσμα είναι που μετρά και όχι τα κενού περιεχομένου συνθήματα και φωνασκίες. Άλλωστε αποτελεί αξίωμα ότι τα έργα είναι ικανότερα των λόγων. Μέσα στη δίνη της προεκλογικής κυριαρχούν οι μεγαλοστομίες, οι γενικολογίες, οι απεραντολογίες των θα και η ισοπέδωση...

24/11/2017 08:24

Δέσπω Φάττα-Κάσινου

Η επαναχρησιμοποίηση των επεξεργασμένων αστικών λυμάτων, λόγω του έντονου και συνεχούς προβλήματος λειψυδρίας που αντιμετωπίζουν ολοένα και περισσότερες χώρες, θεωρείται σήμερα παγκοσμίως ως κρίσιμη συνιστώσα της αειφόρου διαχείρισης των υδάτινων πόρων και των υδατικών ισοζυγίων. Η πρακτική της επαναχρησιμοποίησης συνοδεύεται...

24/11/2017 06:39

Στέφανος Στεφάνου

Μια αναφορά του Προέδρου της ΕΔΕΚ κ. Σιζόπουλου άνοιξε ξανά το θέμα της βάσης λύσης του Κυπριακού. Είπε ο κ. Σιζόπουλος ότι η διζωνική, δικοινοτική ομοσπονδία (ΔΔΟ) αποτελεί τη χειρότερη μορφή διχοτόμησης. Και σ’ αυτό, πρόσθεσε, συμφωνεί ο κ. Νικόλας Παπαδόπουλος. Συμφωνεί ή όχι ο κ. Παπαδόπουλος δεν βγήκε να το ξεδιαλύνει. Κρύβεται,...

21/11/2017 10:28

Χρυσόστομος Μωυσέως

Είναι θλιβερό και την ίδια ώρα εξοργιστικό να παρακολουθεί κανείς την κατρακύλα στην οποία οδηγείται ο δημόσιος διάλογος για το κυπριακό από το επιτελείο Ν. Παπαδόπουλου. Δύσκολα μπορεί να διανοηθεί κανείς το πόση σκοπιμότητα χρειάζεται για να επιμένει σε τέτοιο βαθμό στην επανάληψη ψεμάτων, κάλπικων κινδυνολογιών, κενών συνθηματολογιών...

20/11/2017 09:08

Λευτέρης Χριστοφόρου

Καθημερινά διεξάγονται συζητήσεις και από κάποιους επιχειρείται προεκλογική ένταση και σύγχυση, με αποτέλεσμα ο Κύπριος Πολίτης να μην αποκομίζει πάντοτε την ορθή και αντικειμενική εικόνα. Οφείλουμε λοιπόν να παρουσιάσουμε τις Απλές Αλήθειες στο λαό, οι οποίες είναι αδιαμφισβήτητες και είναι απτές και κατανοητές για τον...

16/11/2017 12:59

Ελένης Φτιάκα

Ασπάζεστε αυτή την άποψη; Εγώ ποτέ μου δεν την ασπάστηκα! Γιατί αν την ασπαζόμουν, θα έπρεπε να συμφωνήσω ότι μπορεί κανείς να είναι αδίστακτος στο κυνήγι του στόχου του, μπορεί να δημιουργήσει πτώματα, να πατήσει επί αυτών των πτωμάτων, παράπλευρες απώλειες τα λένε τώρα, να κάνει ‘ότι θέλει και όπως θέλει, και μετά να έρθει και...

16/11/2017 06:38

Back to Top