Έρευνα για την καταπολέμηση του εκφοβισμού
Τα social media δημιουργούν στρες στα νέα παιδιά

Σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας που διεξήγαγε πρόσφατα η βρετανική οργάνωση για την καταπολέμηση του εκφοβισμού, Ditch the Label τα social media δημιουργούν επιπρόσθετο στρες στα νέα παιδιά.

Η έρευνα διεξήχθη σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 10.000 νέων ηλικίας μεταξύ 12 και 20 ετών. Εκ των ερωτηθέντων, το 40% δήλωσε ότι αισθάνεται άσχημα όταν κανείς από τους «φίλους» τους δεν κάνει «like» στις «selfies» τους, ενώ το 35% απάντησε ότι το επίπεδο της αυτοπεποίθησής τους συνδέεται άμεσα από τον αριθμό των «ακόλουθων» που έχουν στα social media.

Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το βρετανικό ειδησεογραφικό δίκτυο BBC και επικαλούμενο τα πορίσματα της έρευνας, το Instagram αποτελεί το μέσο το οποίο χρησιμοποιείται περισσότερο για την ανάρτηση κακόβουλων σχολίων. Περίπου το 7% των νέων που ερωτήθηκαν απάντησαν ότι έχουν πέσει θύματα εκφοβισμού μέσω της συγκεκριμένης εφαρμογής, 6% μέσω του Facebook, 5% μέσω του Snapchat και 2% μέσω του Twitter και του YouTube.

Από την πλευρά του το Instagram αναφέρει σε ανακοίνωσή του ότι ενθαρρύνει τους χρήστες να αναφέρουν οποιοδήποτε περιεχόμενο εκφοβισμού. «Γνωρίζουμε ότι τα σχόλια που δημοσιεύονται από άλλους ανθρώπους μπορούν να έχουν μεγάλο αντίκτυπο και για τον λόγο αυτόν επενδύσαμε πρόσφατα σε νέες τεχνολογίες, ώστε το Instagram να είναι ένα ασφαλές και υποστηρικτικό περιβάλλον», δήλωσε η υπεύθυνη πολιτικής της εταιρείας Μισέλ Νάπτσαν.

Από την έρευνα προκύπτει ότι ο ψηφιακός εκφοβισμός είναι ευρέως διαδεδομένος, καθώς το 70% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι έχουν ασκήσει κακόβουλη κριτική σε κάποιο άλλο άτομο στο Διαδίκτυο, ενώ το 17% δήλωσε ότι έχουν πέσει θύματα ηλεκτρονικού εκφοβισμού. Επιπλέον, ένας στους τρεις ερωτηθέντες δήλωσαν ότι ζουν με τον φόβο του cyber-bullying, με την εξωτερική τους εμφάνιση να αποτελεί το πιο πιθανό θέμα για πικρόχολη κριτική.

Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες (47%) απάντησαν ότι δεν συζητούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θέματα που έχουν να κάνουν με την προσωπική τους ζωής, ενώ πολλοί από αυτούς γράφουν πολύ επιγραμματικά ορισμένα πράγματα για τη ζωή τους.

«Οι άνθρωποι έχουν την τάση να μεγαλοποιούν τις προσωπικότητές τους στο Διαδίκτυο και να αποκρύπτουν την πραγματικότητα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του Ditch the Label, Λίαμ Χάκετ, ενώ τόνισε ότι τα νέα παιδιά μεγαλώνουν πλέον σε μια «κουλτούρα ανταγωνισμού».

«Ο εκφοβισμός στο Διαδίκτυο εξακολουθεί να αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι νέοι σήμερα», προσέθεσε ο ίδιος. «Το Διαδίκτυο, όχι μόνο επαναπροσδιορίζει το κλίμα εκφοβισμού αλλά παράλληλα έχει σαφείς επιπτώσεις στην ταυτότητα, τη συμπεριφορά και την προσωπικότητα των νεαρών χρηστών», επισήμανε ο κ. Χάκετ.

Ο Χάκετ δήλωσε επίσης ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει να διαθέσουν περισσότερους πόρους για τον έλεγχο των σχολίων που αναρτούν οι χρήστες τους και ότι θα πρέπει να ανταποκρίνονται με πιο άμεσο τρόπο στις καταγγελίες. «Ζούμε σε μια κουλτούρα ανταγωνισμού, η οποία δυστυχώς αποτελεί το κλίμα στο οποίο μεγαλώνουν τα παιδιά μας», επισήμανε. «Συχνά οι γονείς είναι εξίσου εθισμένοι και θα πρέπει να διερωτηθούν τι αντίκτυπο έχει αυτό στην οικογενειακή ζωή. Θα μπορούσε να είναι η ώρα για τους γονείς να πουν ότι υπάρχουν περισσότερα πράγματα στη ζωή από τα κοινωνικά δίκτυα και ότι υπάρχει μια πιο όμορφη εικόνα που ο καθένας μπορεί να δει», δήλωσε ο κ. Χάκετ.

Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι τα ευρήματα της συγκεκριμένης έρευνας έρχονται σε σχεδόν απόλυτη αντίθεση με πρόσφατη έκθεση του Ινστιτούτου Διαδικτύου της Οξφόρδης, η οποία δημοσιεύτηκε στις αρχές του τρέχοντος μήνα και αναφέρεται ότι ο διαδικτυακός εκφοβισμός είναι σχετικά σπάνιο φαινόμενο.

Send to Facebook

Διαδίκτυο

Μία μεγάλη επίθεση κατά του Ηνωμένου Βασιλείου στον κυβερνοχώρο είναι «ζήτημα του πότε, όχι του εάν» δηλώνει στην εφημερίδα Guardian ο επικεφαλής του βρετανικού Εθνικού Κέντρου Κυβερνοασφάλειας Κίραν Μάρτιν. Όπως προειδοποιεί, μία τέτοια επίθεση θα μπορούσε να προκαλέσει χάος κατά τη διεξαγωγή εκλογών στη Βρετανίας ή στη...

23/01/2018 14:31

Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης

Το Facebook θα αξιολογεί ως «αξιόπιστες» τις ειδήσεις που εμφανίζονται στο news feed των χρηστών, χρησιμοποιώντας τη γνώμη των ίδιων των χρηστών ώστε να προβάλει τις πραγματικές ειδήσεις και να καταπολεμήσει την παραπληροφόρηση. Η σχετική ανακοίνωση έγινε με ανάρτηση (που αλλού, στη σελίδα του στο Facebook φυσικά) του διευθύνοντος συμβούλου...

23/01/2018 07:04

Ένα εκατομμύριο άτομα θα ενημερωθούν για γενικές ψηφιακές γνώσεις

Το Facebook έκανε γνωστό ότι θα ανοίξει τρία νέα κέντρα στην Ευρώπη, τα οποία θα εκπαιδεύουν τους ανθρώπους σε διάφορες ψηφιακές δεξιότητες. Παρόμοια κέντρα είχαν έως τώρα ανοίξει σε χώρες εκτός Ευρώπης, όπως η Νιγηρία και Βραζιλία. Τα νέα κέντρα, που θα λειτουργήσουν σε Ιταλία, Ισπανία και Πολωνία, έχουν ως στόχο να εκπαιδεύσουν...

22/01/2018 10:05

Δυσκολεύουν τα πράγματα για τους Youtubers

Αυστηρότερες προϋποθέσεις και όρους χρήσης για δημιουργούς και εκδότες βίντεο που θέλουν να βγάζουν χρήματα χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα του θέτει το YouTube. Επίσης, ανακοίνωσε ότι εργαζόμενοί του θα εξετάζουν όλα τα βίντεο πριν αυτά προστεθούν σε μια premium υπηρεσία η οποία φέρνει κοντά τους διαφημιστές μεγάλων brands με δημοφιλές...

19/01/2018 06:58

Θα φθάσετε στον προορισμό σας σε 28 λεπτά!

Είναι γεγονός ότι αναρωτιόμαστε πλέον ολοένα και περισσότερο πώς στο καλό μετακινούμασταν στην πόλη και σε σημεία που δεν ξέρουμε πριν από την έλευση των Google Maps στη ζωή μας. Η εφαρμογή που μας έκανε να μη χανόμαστε δεν χρειάζεται προφανώς ιδιαίτερες συστάσεις, καθώς είναι εδώ και κάμποσο καιρό ο φωτεινός οδηγός στα ταξίδια...

18/01/2018 11:41

Πανάκριβα τα πρώτα μοντέλα

Η γαλλική εταιρεία Pragma Industries είναι η πρώτη στον κόσμο που άρχισε την εργοστασιακή παραγωγή ποδηλάτων, τα οποία κινούνται με υδρογόνο. Προς το παρόν τα ποδήλατα κοστίζουν 7.500 ευρώ το ένα, ενώ ο αγοραστής πρέπει να συνυπολογίσει και άλλα 30.000 ευρώ περίπου για το σταθμό ανεφοδιασμού του ποδηλάτου. Τα υδρογονοκίνητα, που δεν...

18/01/2018 06:56

Έκθεση καινοτομίας CES 2018

Πριν από λίγο καιρό είχαμε γνωρίσει την Effie, μια συσκευή που στεγνώνει, φρεσκάρει και σιδερώνει τα ρούχα με το πάτημα ενός κουμπιού. Τώρα, ήρθε η ώρα να συμπληρωθεί το σετ με δύο νέες συσκευές που παρουσιάστηκαν στο CES 2018, η πρώτη για αυτόματο ξεχώρισμα των ρούχων ανάλογα με τον τύπο του υφάσματος και η δεύτερη αποκλειστικά για αυτόματο...

15/01/2018 13:47

O ARMAR-6 στις υπεραγορές της Μ. Βρετανίας

Από τη μέση και πάνω θυμίζει λίγο το C3PO από τον «Πόλεμο των άστρων». Αντί για πόδια όμως έχει μια πλατφόρμα με ρόδες. Το ARMAR-6, το πρώτο ρομπότ που ετοιμάζεται να πιάσει δουλειά σε αποθήκες σουπερμάρκετ, παρουσιάστηκε επισήμως στο κοινό στη Βρετανία. Το πρότυπο ρομπότ αναπτύχθηκε από το τμήμα καινοτομίας της βρετανικής αλυσίδας...

14/01/2018 06:39

Οικογένεια και στενοί φίλοι θα έχουν προτεραιότητα

Πιο «οικογενειακό» σχεδιάζει να γίνει το Facebook εφαρμόζοντας σημαντικές αλλαγές στην προβολή των ειδήσεων. Σύμφωνα με τον εμπνευστή του Μαρκ Zούκερμπερκ, θα δίνεται πλέον περισσότερη έμφαση στο περιεχόμενο που παράγουν οι φίλοι και η οικογένεια. Αναλυτικότερα, το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο σχεδιάζει να αλλάξει τους αλγόριθμούς...

13/01/2018 07:05

Διαδικτυακές διπλωματικές επιθέσεις

Η ESET έχει εντοπίσει και αναλύσει ένα νέο malware, το οποίο χρησιμοποιείται για επιθέσεις ενάντια σε σημαντικές πολιτικές οργανώσεις της Ανατολικής Ευρώπης από την περιβόητη ομάδα κυβερνοεγκληματιών Turla. Σύμφωνα με τις αποκαλύψεις της ESET, πρόκειται για ένα νέο εργαλείο που επιχειρεί να εξαπατήσει τα θύματα ώστε να εγκαταστήσουν...

11/01/2018 10:05

Ανακύκλωση Χριστουγεννιάτικων δέντρων

Με το πέρας των γιορτών τα χριστουγεννιάτικα δέντρα έχουν επιτελέσει τον σκοπό τους. Στη Γερμανία δεν καταλήγουν απλά στα σκουπίδια, αλλά αξιοποιούνται με διάφορους τρόπους. Την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων αυξάνεται αισθητά ο όγκος των σκουπιδιών. Εκτός των άχρηστων συσκευασιών για δώρα, μετά το πέρας των γιορτών...

10/01/2018 07:05

Επικίνδυνες εφαρμογές

Εάν έχετε παιδιά που φοιτούν στο λύκειο ή σε κολέγιο, γνωρίζετε μάλλον αυτές τις εφαρμογές: Sarahah, Curious Cat, Secret, Gossip, Yik Yak. Όλες αυτές είναι βασισμένες στην εξής αρχή: αποστολή και παραλαβή ανώνυμων μηνυμάτων οποιαδήποτε στιγμή. Και το πιο σημαντικό, το μήνυμα διαγράφεται χωρίς να αφήνει κανένα ίχνος. Μπορεί να φαίνεται αστείο,...

09/01/2018 07:01

Back to Top