Google Ads
Η μάχη της Google με τις «κακές διαφημίσεις» το 2016

Στην πολιτική της Google για την αντιμετώπιση του φαινομένου των ψευδών/παραπλανητικών διαφημίσεων αναφέρθηκε εκτενώς ο επικεφαλής του τμήματος Sustainable Ads στην Google, Σκοτ Σπένσερ, κάνοντας μια αναθεώρηση για ολόκληρο το έτος.

Όπως σημειώνει, οι ψευδείς διαφημίσεις μπορούν να καταστρέψουν την διαδικτυακή εμπειρία για όλους. Προωθούν παράνομα προϊόντα και μη ρεαλιστικές προσφορές. Μπορούν να ξεγελάσουν τους χρήστες ωθώντας τους να μοιραστούν προσωπικές πληροφορίες, καθώς και να μολύνουν συσκευές με κακόβουλο λογισμικό. Τελικά, οι ψευδείς διαφημίσεις αποτελούν μια απειλή για τους χρήστες, τους συνεργάτες της Google και την ίδια τη βιωσιμότητα του ελεύθερου διαδικτύου.

Mέσα στο 2016 η Google κατέβασε 1,7 δισεκατομμύρια διαφημίσεις που παραβίασαν την πολιτική της για τις διαφημίσεις, αριθμός διπλάσιος από τις ψευδείς διαφημίσεις που αφαίρεσε το 2015. «Αν περνούσατε ένα δευτερόλεπτο αφαιρώντας καθεμία από αυτές τις ψευδείς διαφημίσεις, θα σας έπαιρνε πάνω από 50 χρόνια για να τα καταφέρετε. Όμως η τεχνολογία μας είναι φτιαγμένη για να λειτουργεί πολύ πιο γρήγορα.», σημειώνει ο Σκοτ Σπένσερ.

Το 2016, μεταξύ άλλων, η Google απαγόρευσε τις διαφημίσεις για τα πρόσκαιρα δάνεια (payday loans), που καταλήγουν συχνά σε υπέρογκους λογαριασμούς και υψηλό ποσοστό αθέτησης για τους χρήστες. Σε έξι μήνες από τότε που θεσπίστηκε η πολιτική αυτή, απενεργοποίησε περισσότερες από 5 εκατομμύρια διαφημίσεις για πρόσκαιρα δάνεια.

Επίσης, βελτίωσε την τεχνολογία ώστε να εντοπίζει και να απενεργοποιεί ψευδείς διαφημίσεις ακόμη πιο γρήγορα. Για παράδειγμα, οι διαφημίσεις “trick to click” εμφανίζονται συχνά ως ειδοποιήσεις συστήματος με στόχο να πείσουν τους χρήστες να τις επιλέξουν, χωρίς να συνειδητοποιούν ότι συχνά κατεβάζουν κακόβουλο λογισμικό (malware). Το 2016, η Google δηλώνει ότι τα συστήματά της εντόπισαν και απενεργοποίησαν στο σύνολο 112 εκατομμύρια διαφημίσεις “trick to click”, αριθμός εξαπλάσιος απ’ ότι το 2015.

Κάποιες από τις πιο κοινές ψευδείς διαφημίσεις που συναντάμε στο διαδίκτυο είναι διαφημίσεις που προάγουν παράνομες δραστηριότητες ή προϊόντα.

Το 2016, η Google διέκρινε σημαντική αύξηση στο διαδίκτυο των παράνομων διαφημίσεων για φάρμακα και απενεργοποίησε πάνω από 68 εκατομμύρια ψευδείς διαφημίσεις για παραβιάσεις σχετικές με την περίθαλψη -κατά πολύ περισσότερες από τις 12,5 εκατομμύρια το 2015.

Παρομοίως, είδαμε περισσότερες προσπάθειες να διαφημιστούν προσφορές σχετικές με τυχερά παιχνίδια, χωρίς την κατάλληλη άδεια από τους ρυθμιστές στις χώρες που λειτουργούν. Κατεβάσαμε πάνω από 17 εκατομμύρια ψευδείς διαφημίσεις για παραβιάσεις σχετικά με τυχερά παιχνίδια μέσα στο 2016.

Κάποιες διαφημίσεις προσπαθούν να πάρουν clicks και προβολές με το να παραπλανούν τους χρήστες με ερωτήσεις όπως: «Κινδυνεύεις από αυτήν την σπάνια δερματολογική ασθένεια;» ή με το να προτείνουν θαυματουργές θεραπείες, όπως ένα χάπι που θα σας βοηθούσε να χάσετε 50 κιλά μέσα σε τρεις μέρες χωρίς κόπο. Μέσα στο 2016, η Google κατέβασε περίπου 80 εκατομμύρια ψευδείς διαφημίσεις που στόχευαν να εξαπατήσουν, να παραπλανήσουν και αναστατώσουν τους χρήστες.

Αν σας έχει τύχει ποτέ να χρησιμοποιείτε το κινητό σας και ξαφνικά, χωρίς προειδοποίηση, να καταλήξετε στο app store και να κατεβάσετε μια εφαρμογή που δεν γνωρίζετε, μια “self-clicking” διαφήμιση μπορεί να είναι η αιτία.

Μέσα στο 2015, η Google απενεργοποίησε μόλις μερικές χιλιάδες από αυτές τις ψευδείς διαφημίσεις, αλλά μέσα στο 2016, τα συστήματά της εντόπισαν και απενεργοποίησαν πάνω από 23.000 self-clicking διαφημίσεις στις πλατφόρμες της, μια μεγάλη αύξηση σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Οι απατεώνες γνωρίζουν ότι οι διαφημίσεις για ορισμένα προϊόντα -όπως διαιτητικά συμπληρώματα ή πρόσκαιρα δάνεια - δεν επιτρέπονται από τις πολιτικές της Google. Τον τελευταίο χρόνο, η Google αφαίρεσε σχεδόν 7 εκατομμύρια κακές διαφημίσεις που επιχειρούσαν να ξεγελάσουν τα συστήματα εντοπισμού της.

Μέσα στο 2016, παρατηρήσαμε την αύξηση των tabloid cloakers - ένα νέο είδος απάτης που προσπαθεί να ξεγελάσει το σύστημά μας μεταμφιεσμένη σε μέσο προβολής ειδήσεων. Οι cloakers συχνά εκμεταλλεύονται επίκαιρα θέματα -τις κυβερνητικές εκλογές, μια είδηση που έχει απήχηση ή μια γνωστή προσωπικότητα και φτιάχνουν τις διαφημίσεις τους να μοιάζουν με τίτλους ειδησεογραφικών ιστοτόπων. Όμως, όταν οι χρήστες κάνουν κλικ σε αυτήν την ιστορία, μεταφέρονται σε μια ιστοσελίδα που πουλάει διαιτητικά προϊόντα, και όχι ένα ενημερωτικό άρθρο.

«Για να καταπολεμήσουμε τους cloakers, αφαιρούμε τους ίδιους τους απατεώνες, και τους απαγορεύουμε να διαφημιστούν σε εμάς ξανά. Μέσα στο 2016, αναστείλαμε πάνω από 1.300 λογαριασμούς για tabloid cloaking. Δυστυχώς, αυτό το είδος ψευδούς διαφήμισης ανεβαίνει σε δημοτικότητα καθώς οι χρήστες κάνουν click σε αυτές. Και αρκετοί απατεώνες μπορούν να τρέξουν πολλές κακές διαφημίσεις: Κατά την διάρκεια ενός σκαναρίσματος για tabloid cloaking το Δεκέμβριο 2016, αφαιρέσαμε 22 cloakers που ήταν υπεύθυνοι για διαφημίσεις που έχουν προβληθεί πάνω από 20 εκατομμύρια φορές από χρήστες στο διαδίκτυο μέσα σε μια μόνο εβδομάδα.»

Η Google όταν εντοπίζει διαφημίσεις που παραβιάζουν τις πολιτικές της, μπλοκάρει τη διαφήμιση ή τον διαφημιζόμενο, ανάλογα με την παραβίαση. Αλλά κάποιες φορές χρειάζεται και η αναστολή της ιστοσελίδας που προβάλλεται στην διαφήμιση (την ιστοσελίδα που βλέπουν οι χρήστες αφού κάνουν κλικ). Για παράδειγμα, ενώ απενεργοποίησε πάνω από 5 εκατομμύρια διαφημίσεις για πρόσκαιρα δάνεια (payday loans) τον τελευταίο χρόνο, ανέστειλε τη λειτουργία 8.000 ιστοσελίδων που προάγουν πρόσκαιρα δάνεια.

Ιδού κάποια παραδείγματα κοινών παραβιάσεων κανονισμών που εντοπίσαμε ανάμεσα σε κακές ιστοσελίδες μέσα στο 2016, από την Google:

  • Κλείσαμε 47.000 ιστοσελίδες που προέβαλαν περιεχόμενο και προϊόντα σχετικά με δίαιτες.
  • Κλείσαμε πάνω από 15.000 ιστοσελίδες ανεπιθύμητου λογισμικού και απενεργοποιήσαμε 900.000 διαφημίσεις που οδηγούσαν σε κακόβουλο λογισμικό.
  • Αναστείλαμε τη λειτουργία περίπου 6.000 ιστοσελίδων και 6.000 λογαριασμών επειδή προσπαθούσαν να διαφημίσουν πλαστά αγαθά, όπως ρολόγια απομιμήσεις.

Έχουμε μακροχρόνιες πολιτικές που απαγορεύουν τους χρήστες του AdSense από το να ανεβάζουν διαφημίσεις σε ιστοσελίδες που βοηθούν τους απατεώνες να παραπλανούν τους χρήστες, όπως μια ιστοσελίδα όπου αγοράζεις ψεύτικα διπλώματα ή ερευνητικές εργασίες που προέρχονται από λογοκλοπή, γράφει ο Σκοτ Σπένσερ.

Τον Νοέμβριο, διευρύναμε την πολιτική μας και παρουσιάζοντας την υπηρεσία AdSense misrepresentative content, που μας βοηθά να αναλάβουμε δράση εναντίον των διαχειριστών ιστοσελίδων που παραποιούν την ταυτότητά τους και παραπλανούν χρήστες με το περιεχόμενό τους.

Από τον Νοέμβριο μέχρι τον Δεκέμβριο του 2016, αναθεωρήσαμε 550 ιστοσελίδες που ήταν ύποπτες για διαστρέβλωση περιεχομένου στους χρήστες, συμπεριλαμβανομένων παραπλανητικών ειδησεογραφικών οργανισμών. Λάβαμε δράση απέναντι σε 340 από αυτούς που παραβίασαν την πολιτική μας, τόσο για διαστρέβλωση όσο και για άλλες παραβιάσεις, και σχεδόν 200 εκδότες εκδιώχθηκαν από το δίκτυο μας.

Η Google δηλώνει τέλος πως υποστηρίζει τις προσπάθειες του κλάδου, όπως αυτή της Coalition for Better Ads. Εντούτοις, αναγνωρίζει πως «ακόμη και αν αφαιρέσαμε περισσότερες ψευδείς διαφημίσεις το 2016 από ποτέ, η μάχη δεν σταματά εδώ. Την ώρα που εμείς επενδύουμε για να έχουμε καλύτερο εντοπισμό, οι απατεώνες επενδύουν σε ακόμη πιο εκλεπτυσμένες προσπάθειες να ξεγελάσουν τα συστήματά μας.», καταλήγει ο επικεφαλής των Sustainable Ads.

Send to Facebook

Στα βάθη του πλανήτη

Ο αστροναύτης της ESA Λούκα Παρμιτάνο το περασμένο Σαββατοκύριακο βοήθησε στην εξερεύνηση σπηλαίων στη Σικελία χρησιμοποιώντας ένα drone το οποίο σκόπιμα χτυπούσε στα τοιχώματα και τα αντικείμενα του περιβάλλοντός του, προκειμένου να δημιουργήσει έναν χάρτη. Η ESA (ΕΟΔ- Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος) δοκιμάζει στα έγκατα...

25/05/2017 06:40

Ερευνητική ομάδα πανεπιστημίου Γερμανίας

Μέχρι σήμερα πιστεύαμε ότι η εξέλιξη του ανθρώπινου είδους ξεκίνησε στην Αφρική. Ωστόσο σύμφωνα με νέα γερμανική έρευνα ο πρώτος άνθρωπος μπορεί να είχε εμφανιστεί στα Βαλκάνια, ίσως στην Ελλάδα. Ο διαχωρισμός του ανθρώπινου είδους από τους ανθρωποειδείς πιθήκους ενδεχομένως να είχε ξεκινήσει μερικά εκατοντάδες χιλιάδες...

24/05/2017 06:51

International Space Apps Challenge

Στον τελικό του παγκόσμιου διαγωνισμού Διαστημικών Εφαρμογών και Τεχνολογιών της ΝΑΣΑ (International Space Apps Challenge) πέρασε η κυπριακή ομάδα Nestfold, η οποία κατάφερε να φθάσει στις πέντε πρώτες ομάδες διεθνώς και να έχει μεγάλες πιθανότητες να ψηφιστεί από το κοινό ως η καλύτερη στον κόσμο στην κατηγορία της «Λαϊκής Ψηφοφορίας». Η...

23/05/2017 07:02

Νέος ευρωπαϊκός κανονισμός

Οι πολίτες της ΕΕ που επισκέπτονται κάποια χώρα της ΕΕ συνήθως δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση στις υπηρεσίες διαδικτυακού περιεχομένου, για τις οποίες έχουν καταβάλει συνδρομή στη χώρα τους. Τέτοιο περιεχόμενο είναι οι ταινίες, οι τηλεοπτικές σειρές, η μουσική, τα παιχνίδια και τα αθλητικά γεγονότα. Ωστόσο, ο νέος ευρωπαϊκός...

23/05/2017 06:42

Κυβερνοεπίθεση

Γάλλοι ερευνητές ανακοίνωσαν την Παρασκευή πως βρήκαν έναν τρόπο- τελευταία ευκαιρία για διάσωση αρχείων των Windows που κρυπτογραφήθηκαν/ «κλειδώθηκαν» από το κακόβουλο λογισμικό ransomware WannaCry, λίγο πριν εκπνεύσει η προθεσμία καταβολής λύτρων από τα θύματα που χτυπήθηκαν στο πλαίσιο της κυβερνοεπίθεσης που εκδηλώθηκε μία εβδομάδα...

21/05/2017 07:06

Mastercard Innovation Forum Athens 2017

Το ετήσιο Mastercard Innovation Forum, που πραγματοποιείται ανά τον κόσμο, επέστρεψε στην Αθήνα και στην ελληνική αγορά, σε μία ημέρα αφιερωμένη στην καινοτομία και την πρωτοπορία στον κλάδο της τεχνολογίας πληρωμών. Το Mastercard Innovation Forum αποτελεί έναν θεσμό που οδηγεί τις εξελίξεις στον κλάδο των πληρωμών, έχοντας ως στόχο την ανάδειξη πρωτοποριακών...

20/05/2017 06:40

Instagram

Αυτό είναι το χειρότερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης και, έκπληξη, δεν είναι το Facebook. Μιλάμε για το Instagram το οποίο και λαμβάνει τη χειρότερη βαθμολογία ανάμεσα στα ηλεκτρονικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Στον αντίποδα, στην καλύτερη θέση είναι το YouTube την καλύτερη, όσον αφορά στην επίπτωση που έχουν στην ψυχική υγεία των νέων. Το...

19/05/2017 10:44

H Google γίνεται καθημερινά πιο έξυπνη

Για τη μετάβαση της Google στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης μίλησε ο CEO της εταιρείας, Sundar Pichai, ανοίγοντας το συνέδριο προγραμματιστών της Google, “I/O 2017”, την Τετάρτη 18 Μαΐου. Παράλληλα, παρουσίασε την νέα υπηρεσία Google Lens, καθώς και τις βελτιώσεις στο Google Home και το Google Assistant.  Στην ομιλία του ανέφερε: «Βρίσκομαι στην Google για 13 χρόνια...

19/05/2017 06:38

Σχέδια της Samsung

Η Samsung αποκάλυψε τα σχέδιά της για παγκόσμια διάθεση των συσκευών της που χρησιμοποιούν το λειτουργικό σύστημα Tizen. Η αποκάλυψη έγινε κατά τη διάρκεια του Tizen Developer Conference 2017, το οποίο άνοιξε τις πύλες του στο Σαν Φρανσίσκο. Τα Tizen phones «θα καταστούν διαθέσιμα σε όλες τις χώρες του κόσμου, σταδιακά» ήταν η φράση που χρησιμοποιήθηκε...

18/05/2017 07:07

WannaCry

Ο Λευκός Οίκος γνωστοποίησε σήμερα ότι λιγότερα από 70.000 δολάρια καταβλήθηκαν ως λύτρα στους δράστες της παγκόσμιας κυβερνοεπίθεσης με τον ιό «WannaCry», ενώ ανέφερε ότι δεν έχουν περιέλθει σε γνώση του περιπτώσεις όπου η καταβολή των λύτρων να οδήγησε στο ξεκλείδωμα των δεδομένων. Κατά τη διάρκεια της τακτικής ενημέρωσης των...

16/05/2017 06:50

Φόβος για μεγαλύτερο αριθμό

Συνολικά 200.00 υπολογιστές, σε τουλάχιστον 150 χώρες σε όλο τον κόσμο έπληξε η κυβερνοεπίθεση η οποία ξεκίνησε την Παρασκευή, σύμφωνα με την Europol. Μάλιστα, ο επικεφαλής της υπηρεσίας δεν έκρυψε τον φόβο του ότι μπορεί η εικόνα να είναι ακόμη χειρότερη σήμερα, Δευτέρα. «Αυτή τη στιγμή αντιμετωπίζουμε μία κλιμακούμενη απειλή....

15/05/2017 06:45

Emoticon

Και ξαφνικά, στο facebook εμφανίστηκε ένα μωβ λουλούδι! Τι σημαίνει; Πότε το χρησιμοποιούμε; Ήρθε για να μείνει; Το 2016 ο Μαρκ Ζούκεμπεργκ έβαλε στο facebook τα γνωστά σε όλους μας emoticons. Τις γνωστές αντιδράσεις ή αλλιώς, reactions: η αγάπη, το γέλιο, ο θαυμασμός, η θλίψη και ο θυμός, βρήκαν τη θέση τους κάτω από τις αναρτήσεις μας στο facebook . Εδώ...

13/05/2017 07:03

Back to Top